Tuesday, March 14, 2017

Rayuan Alkitabiah

Boy : Kau sudah ada teman lelaki?
Girl : Tidak!!!! Saya tidak perlukan teman lelaki!!
Boy : Kejadian 2:8 berkata ⇨ 'Tuhan Allah berfirman: Tidak baik, kalau manusia itu seorang diri saja. Aku akan menjadikan penolong baginya yang sepadan dengan dia.'

Girl : Tetapi saya tidak mencintaimu...
Boy : 1 Yohanes 4:8 berkata : ⇨ Barangsiapa tidak mengasihi, ia tidak mengenal Allah, sebab Allah adalah kasih.

Girl : Bagaimana saya percaya dengan kata-katamu itu?
Boy : Matius 12:34b berkata : ⇨ Karena yang diucapkan mulut meluap dari hati.

baca: Apakah orang percaya boleh bercerai?

Girl : Apakah kamu setia dan tulus dengan ku?
Boy : Markus 13:31 berkata : ⇨Langit dan bumi akan berlalu, tetapi perkataanKu tidak akan berlalu.

Girl : Tetapi mengapa saya? Ada banyak lagi wanita lain di luar sana.
Boy : Amsal 31:29 berkata : ⇨ Banyak wanita telah berbuat baik, tetapi kamu melebihi mereka semua.

Girl : Kamu lihat saya seperti apa ? Untuk membuat mu jatuh cinta?
Boy : Kidung Agung 4:7 berkata : ⇨ Engkau cantik sekali, manisku, tak ada cacat cela padamu.

Girl : Saya tidak begitu cantik.
Boy : Amsal 31:30 berkata : ⇨ Kemolekan adalah bohong dan kecantikan adalah sia-sia tetapi isteri yg takut akan Tuhan dipuji-puji

Girl : Apa akan terjadi jikalau sya berkata YA.
Boy : Kejadian 2:24 berkata : ⇨ Sebab itu seorang laki-laki akan meninggalkan ayahnya dan ibunya dan bersatu dengan isterinya, sehingga menjadi satu daging.

baca: Mengapa Abraham berdusta dua kali tentang isterinya

Girl : Bagaimanakah kau boleh mengingat semua ayat-ayat itu?
Boy : Yosua 1:8 berkata : ⇨ Janganlah engkau lupa memperkatakan kitab Taurat ini, tetapi renungkanlah itu siang dan malam, supaya engkau bertindak hati-hati sesuai dengan segala yg tertulis di dalamnya, sebab dngan demikian perjalananmu akan berhasil dan engkau akan beruntung.

Girl : Wah~ kau sangat mencintai Tuhan.
Boy : Mazmur 34:9 berkata : ⇨ Kecaplah dan lihatlah, betapa baiknya Tuhan itu! Berbahagialah orang yang berlindung padaNya.

Girl : Baiklah... tetapi berikan sya masa untuk memikirkan hal ini.
Boy: Filipi 4:8: Jadi akhirnya, saudara-saudara, semua yang benar, semua yang mulia, semua yang adil, semua yang suci, semua yang sedap didengar, semua yang disebut kebajikan dan patut dipuji, pikirkanlah semua itu.

baca: Apakah kita dapat kehilangan keselamatan kita?

Girl : Aww~ saya sudah jatuh cinta
Boy: Wahyu 22:21: Amen!


hahahahahaha